Det möjligt att sänka Triglycerider Intag av omega 3-tillskott?
Det är nu fast etablerat att det finns en rad fördelar hjärthälsa att öka mängden av omega 3 essentiella fetter (DHA (dokosahexaensyra) och EPA (eikosapentaensyra)) i din kost. En av dessa viktiga hjärta fördelar, för alla med höga triglycerider, är att öka ditt intag av DHA och EPA kan ge lägre triglycerider.
Forskning visar att över 90 procent av oss är bristfällig i de viktiga essentiella fettsyror finns i fiskolja. Och forskning har också bekräftat en rad hjärtat fördelar avhjälpa denna brist genom att inkludera mer fisk eller fiskolja i form av kosttillskott, i vår kost.
Några av de centrala fördelarna med att öka ditt intag av omega 3-fettsyror med en minskad risk för arytmi, vilket kan leda till hjärtattack, en sänkt blodtryck och minskad ökningstakt av plack i artärerna. Men för våra syften i dag forskningen visar också en minskning av triglycerider nivåer.
Triglycerider är ett fett som finns i blodet och som din kropp tillverkar från den mat du äter. Höga triglycerider ökar risken för dödsfall och har i huvudsak kopplade till coronary artery disease. Höga triglycerider kan också kopplas till andra sjukdomar som diabetes.
En diet med höga halter av mättat fett kan öka triglyceridnivåer som kan en kost med högt socker livsmedel. Riskfaktorerna hör också övervikt och dricka för mycket alkohol.
Så triglycerider är mycket viktig för många människor.
Det finns en rad saker du kan göra för att sänka triglycerider om du har ett problem, även minska mängden fet mat och framför allt livsmedel var mättat fett, äta mindre socker och motionerar mer. Också viktigt är att minska alkohol konsumtionen och försöker gå ner i vikt om du är överviktig.
Men nu är det också klart att om du ökar ditt intag av omega 3-fettsyror som finns i fiskolja som också kan vara en stor del av en strategi för att sänka dina triglyceridnivåer.
The American Journal of Clinical Nutrition publicerar många av studierna om fördelarna med omega 3 och ett uttalande på hemsidan säger att "En dos-respons-förhållande mellan omega-3 fettsyror intaget av kolesterol och sänker" och även att "omega-3 fettsyror från fiskolja minskade serum triglycerider med 25% till 30% ".
Så det är nu klart att förbättra din nivå av intag av omega 3-fettsyror kan bidra till lägre triglycerider och eftersom detta är klart fastställts av American Heart Association säger till människor med höga triglycerider att upprätthålla en nivå av intag av 2 till 4 gram per dag av DHA och EPA i form av kosttillskott fiskolja under övervakning av en läkare.
Många människor i vårt samhälle lider högre än rekommenderat triglyceridnivåer. Detta då är goda nyheter för dem, ge dem ett annat vapen i arsenalen hjälpa till att sänka triglycerider.
Och liksom triglycerider det finns andra hjärta förmåner samt en rad andra hälsofördelar med att öka ditt intag av omega 3-fetter i form av fiskolja tillskott.
Detta är svårt helt enkelt genom att äta fisk eftersom fisken är förorenad med kvicksilver och är dyrt. Det finns dock utmärkta fiskolja som kosttillskott på marknaden som inte är förorenade och som är mycket mer kostnadseffektivt att tas dagligen. Men inte alla tillskott är lika bra som andra.
Besök min hemsida för att ta reda på hur man kan jämföra de olika kosttillskott fiskolja tillgängliga (och vilka som jag tar mig själv).
Vill du veta mer om Fish Oil? Eller mer om triglycerider med DHA tillskott? Besök Peter's Website Friska Omega 3 fiskolja.
Märkta med: fördelarna med omega 3 • konditionsträning • kosttillskott • Familj • fiskolja • Hälsa • hälsa och motion • hjärta • lägre triglycerider • Omega 3 • Omega 3-fetter • omega 3-fettsyror • kosttillskott • triglycerider
Filed under: Hälsa
Det här inlägget? Prenumerera på mitt RSS-flöde och få mycket mer!



























































Lov en Svara